Honda ujawnia rozwiązania techniczne, wprowadzone w najmocniejszym, najbezpieczniejszym i najbardziej dynamicznym CR-V w historii tego modelu

dodano: 28.06.2018

- Najlżejsze, najbardziej sztywne podwozie CR-V i zwiększony poziom ochrony pasażerów
- Komfort, dynamika i większa przyjemność z jazdy dzięki od nowa opracowanemu zawieszeniu
- System Real Time AWD – wszechstronność w każdych warunkach drogowych i większa oszczędność paliwa
- Struktura nadwozia typu ACE™ i udoskonalone systemy bezpieczeństwa

Honda w PolsceZaprojektowana od podstaw, zarówno pod względem stylizacji jak i rozwiązań technicznych, całkowicie nowa Honda CR-V posiada najbardziej zaawansowane podwozie w historii modelu. Uzyskanie bardzo wysokiej sztywności platformy było możliwe dzięki nowej konstrukcji, która wykorzystuje lekkie i wysokowytrzymałe materiały.

Podwozie CR-V zostało zestrojone pod kątem europejskich warunków drogowych. Zapewnia ono nadzwyczajną pewność prowadzenia i komfort w trakcie jazdy z wysokimi prędkościami.

Napęd na cztery koła – Real Time AWD – oraz nowe zawieszenie i układ kierowniczy, gwarantują najwyższą w klasie dynamikę w łukach i pomagają w pokonywaniu wzniesień, korzystając jednocześnie ze wsparcia najnowocześniejszych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego.


Zaawansowane procesy produkcyjne i technologie obróbki metali

Użyta po raz pierwszy w nowym CR-V, wysokowytrzymała, tłoczona na gorąco stal nowego typu, stanowi 9% masy podwozia, co zwiększa wytrzymałość w obszarach najbardziej narażonych na uderzenia, jednocześnie zmniejszając ogólną jego masę.

W nowym modelu CR-V stal o wysokiej wytrzymałości – 780 MPa, 980 MPa i 1500 MPa – stanowi aż 36% masy elementów stalowych, w porównaniu do 10% zastosowanych w poprzedniku. Zestawienie doskonałych materiałów i zaawansowanych procesów projektowych doprowadziło do wzrostu sztywności giętnej o 35% i sztywności skrętnej o 25%.

Proces montażu nadwozia obejmuje nowatorską technikę łączenia, w której najpierw scalany jest komplet elementów składających się na wewnętrzną stronę struktury nośnej, następnie – elementy zewnętrzne struktury, a na końcu następuje połączenie. W konwencjonalnym procesie produkcji początkowo łączy się elementy zewnętrzne, a do nich mocuje się elementy wewnętrzne struktury.


Honda w PolsceDynamika zapewniająca przyjemność z jazdy i wysoki poziom komfortu

Całkowicie nowe zawieszenie i większa sztywność nadwozia, przyczyniają się do osiągnięcia najbardziej satysfakcjonującej kierowcę dynamiki jazdy w historii modelu CR-V. Dzięki nowej konfiguracji elementów zawieszenia, zapewniającej wszechstronność w każdych warunkach drogowych, poprawił się też komfort jazdy nowym modelem.

W przednim zawieszeniu, kolumny McPhersona typu dolnowahaczowego zapewniają wysoką sztywność boczną, a tym samym liniową charakterystykę prowadzenia. Zupełnie nowe tylne zawieszenie wielowahaczowe zapewnia lepszą stabilność i wyższy komfort jazdy przy wysokich prędkościach oraz - w połączeniu ze wspomaganiem elektrycznym – również bardziej liniową charakterystykę prowadzenia.

Charakterystyki zębatkowej przekładni kierowniczej z podwójnym zębnikiem, zmiennym przełożeniem i elektrycznym wspomaganiem, zostały specjalnie dostosowane do wymagań rynków europejskich, aby zapewnić wyjątkową reaktywność, płynność i precyzję działania.

Pełny drążek stabilizatora pozwala na ostrzejsze wchodzenie w zakręty i redukuje przechyły nadwozia, a zawieszona na gumowych poduszkach rama pomocnicza posiada lepszą izolację akustyczną w porównaniu do poprzedniej wersji CR-V. Hydrauliczne tuleje zawieszenia, zwykle zarezerwowane dla luksusowych pojazdów, są montowane z przodu i z tyłu, co zapewnia lepszą izolację i ogranicza drgania elementów podwozia.


Honda w PolsceSystem stabilizacji toru jazdy Agile Handling Assist (AHA) i napęd na cztery koła „Real Time AWD”

System stabilizacji toru jazdy Agile Handling Assist (AHA) został wprowadzony do modelu CR-V po raz pierwszy. System został dopracowany pod kątem rynku europejskiego, aby uwzględnić typowe dla Europy warunki drogowe i styl jazdy europejskich kierowców. Odpowiada on za subtelną i dyskretną pomoc w zakresie zwiększonego bezpieczeństwa oraz bardziej płynnego i przewidywalnego zachowania pojazdu przy niskich i wysokich prędkościach, w takich sytuacjach jak np. pokonywanie łuków czy zmiana pasów ruchu.

Najnowszy układ napędu na wszystkie koła - „Real Time AWD + Intelligent Control System™" - jest dostępny w nowej Hondzie CR-V jako opcja. Zmienione oprogramowanie pozwala teraz na przekazanie wysokiego momentu obrotowego na tylne koła w sytuacjach tego wymagających, np. na podjazdach. Kierowca może śledzić rozkład momentu obrotowego dzięki wskazaniom na tablicy rozdzielczej. Wykorzystując dane z czujników stopnia przechylenia i skrętu, układ oferuje również większą dynamikę pokonywania zakrętów.


Najwyższa skuteczność ochrony pasażerów

Jak wszystkie pojazdy Hondy, nowy CR-V wykorzystuje unikalną strukturę nadwozia typu ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) nowej generacji, która składa się z siatki połączonych ze sobą elementów mających za zadanie rozprowadzenie i rozproszenie energii zderzenia czołowego. Zgodnie z ideą kompatybilności zderzeniowej, strefy zgniotu pochłaniają energię kinetyczną, a struktura przenosi ją poprzez wiele elementów rozpraszania, wokół przedziału pasażerskiego. Rozwiązanie to zostało zaprojektowane nie tylko z myślą o zminimalizowaniu obrażeń pasażerów modelu CR-V, ale także pozostałych uczestników zderzenia.

W nowym modelu CR-V, system bezpieczeństwa biernego ACE ™ został uzupełniony pakietem czynnej ochrony pasażerów i wsparcia kierowcy Honda Sensing®, który instalowany jest we wszystkich wersjach wyposażeniowych i obejmuje: system utrzymywania na pasie ruchu LKAS, tempomat adaptacyjny ACC, system ostrzegania przed kolizją FCW oraz system ograniczający skutki kolizji CMBS.

Pierwszych dostaw nowej Hondy CR-V w Europie należy oczekiwać jesienią 2018 roku. Początkowo model ten dostępny będzie z silnikiem benzynowym VTEC TURBO o poj. 1,5 litra, a na początku 2019 roku do oferty dołączy wersja z napędem hybrydowym.